niedziela, 3 lutego 2013

Potrawka z indyka.

Potrawka gotowana przez moją mamę zawsze jest z udek kurczaka wtedy wywar jest bardziej intensywny. Zresztą bazą do potrawki jest po prostu rosół, który zagęszcza się, aby powstał sos.
Ja swoją potrawkę zrobiłam z piersi indyka i wyszło też pyszne.

Składniki:
pierś z indyka
włoszczyzna (marchew, pietruszka, seler, por)
śmietana 18%
mąka
kucharek, sól, pieprz
jedna kostka rosołowa

Przygotowanie:
włoszczyznę obrać, umyć, pokroić na kawałki, żeby szybciej się ugotowała, pierś z indyka umyć i również pokroić w większą kostkę, całość gotować do momentu kiedy warzywa będą miękkie, przyprawić solą, pieprzem, kucharkiem, gdy po spróbowaniu wywar nie będzie intensywny dodać jedną kostkę rosołową, dodać śmietanę, całość zagęścić wodą z mąką, całość zamieszać i pozostawić na małym ogniu ok. 5 minut tak, żeby smaki się połączyły.

Potrawkę z indyka podawać z ziemniakami i ulubionym dodatkiem może być surówką z kapusty pekińskiej.



Można też całość posypać koperkiem lub dodać koperek do sosu.

2 komentarze:

  1. uwielbiam!!! potrawka mojej mamy zwykle jest mega cytrynowa, choć i ja dodaję cytryny. No i składnik tajemny, od kucharza z baru mlecznego w Karpaczu (x lat temu) szczypta cukru wanilionego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś kolejna osobą, która dodaje soku z cytryny. Muszę kiedyś wypróbować ;-)

      Usuń

Wypowiedz się....