poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Carbonara po mojemu.

Dlaczego post ma tytuł Carbonara po mojemu, a no dlatego, że w domu z dostępnych składników miałam tylko boczek, jajka.
I tak zamiast prawie oryginalnej carbonary wyszła podróbka, ale również smaczna ;-)
Włoska carbonara sporządzona jest z boczku (najlepiej Pancetty), żółtek, parmezanu, sera owczego pecorino, oliwy, soli i pieprzu. Sos się robi wtedy, kiedy makaron jest już gotowy. Na rozgrzanej oliwie przyrumieniamy boczek, gdy jest złocisty, zdejmujemy patelnię z ognia. W miseczce roztrzepujemy jajka z serem, solą i pieprzem, aż otrzymamy kremową masę. Połączyć z boczkiem i makaronem.
Ja zrobiłam trochę inaczej lub zupełnie inaczej.
Przepis na moją Carbonarę poniżej.

Składniki:
makaron (rodzaj według uznania)
boczek
cebula
1 lub 2 żółtka
śmietana
serek topiony
starty żółty ser
sól, pieprz

Przygotowanie:
trzeba zacząć od pokrojenia boczku na cienkie paski, w międzyczasie wstawić wodę na makaron, boczek podsmażyć na patelni, gdy wytopi się z niego tłuszcz wrzucić do niego pokrojoną w cienkie talarki cebulę, wrzucić do osolonej wody makaron (ja użyłam grubej wstążki prostej) i gotować według informacji na opakowaniu (mój ok 7 minut), następnie do boczku i cebuli dodać serek topiony, całość mieszać do rozpuszczenia się serka, przyprawić odrobiną soli i pieprzu, po chwili dodać na patelnię wymieszaną śmietaną z żółtkami, chwilę wszystko podgrzać i podawać z ugotowanym makaronem posypując całość startym żółtym serem lub parmezanem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypowiedz się....